Handelsbetingelser

§ 1. Købelovens almindelige regler

1.1 Hvor andet ikke er specificeret i nedenstående tekst, følger vi købelovens almindelige regler.

1.2 Kontrakten er udformet og indgås på dansk.

1.3 Kontroller venligst din ordrebekræftelse, især din adresse. Hvis der er fejl, bedes du omgående kontakte os

§ 2. Tekniske informationer

2.1 Oplysninger om tekniske data og specifikationer fra producenten eller fra sælgers website er vejledende. Du har som køber har selv ansvaret for udvælgelsen af ydelsen og for opnåelse af det ønskede resultat med købet.

§ 3. Priser

3.1 Alle anførte priser på vor website er altid danske kroner (DKK) incl. moms med mindre andet er anført.

§ 4. Levering og priser vedr. forsendelse

4.1 Levering foregår med enten PostNord, De Danske Fragtmænd eller Blue Water Shipping. Dette afhænger af størrelse og vægt. Der er normal levering fra dag til dag, men der kan gå op til 3 hverdage. Når leveringen sker med fragtmand, bliver varen leveret ved fortovskant. Ind- og opbæring kan tilkøbes – Ring og forhør på pris.

4.2 Det er vigtigt, at du kontrollerer dit fragtbrev og samtidig tjekker din vare for evt. transportskader. Hvis der er synlige tegn på transportskader bedes dette anmeldes til chaufføren med det samme. Er der mistanke om ikke synlige skader på varen, bedes dette anføres på fragtbrevet og efterfølgende anmeldes til fragtmanden, såfremt skader opdages ved udpakning.

4.3 Alle køb over kr. 5.000,- inkl. moms leveres fragtfrit i Danmark, undtagen til Bornholm og andre ikke-brofaste øer. Vinreoler og vinskabe til under Kr. 5.000,- leveres normalt på halv eller eventuelt hel palle. Palleprisen afhænger af dit postnummer. Du får fragtprisen oplyst inden du gennemfører dit køb på vores webshop, hvis du handler for under kr. 5.000,- inkl. moms.

Fragtprisen ligger mellem kr. 405,- til kr 810,- inkl. moms (undtagen ikke-brofaste øer).

§ 5. Sådan handler du hos os

5.1 Bestil den/de ønskede varer og læg dem i din indkøbskurv. Gå til betaling og login eller opret dig som ny bruger. Herefter betaler du med det ønskede betalingsmiddel.

5.2 Hvis betalingen er gennemført inden kl. 10 på hverdage, afsendes varerne samme dag.

§ 6. Betaling

6.1 Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
  2.  indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

6.2 På www.vintagekeeping.dk kan der betales med:

  • Dankort/Visadankort
  • Mastercard
  • Maestro
  • Visa/Visa Electron
  • MobilePay
  • JBC
  • American Express – internethandel

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

VI TAGER 0 % I GEBYR UANSET KORTTYPE !

Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort skulle blive misbrugt på en netbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i deres betalingssystem. Dermed er du faktisk bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200kr., hvis dit dankort misbruges ved brug af pinkode.

De data, du oplyser i forbindelse med et online køb betalt med betalingskort, er krypterede.(SSL) Det er altså kun PBS, der kan læse dataene.

Beløbet hæves først på din konto, når varerne sendes fra Vintagekeeping.

For virksomheder eller udenlandske kunder er det muligt at overføre beløbet via bank. Husk tydelig angivelse af ordrenummer. Opret ordre og overfør derefter pengene til vores konto:

Jyske Bank reg. nr.7844 kontonr. 2009862. IBAN: DK3678440002009862. BIC code: JYBADKKK

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Ordren sendes i disse tilfælde først, når betalingen er modtaget.

§ 7 Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikationer:

  • Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervsdrivendes køb hos VintageKeeping A/S.
  • Erhvervsdrivende har 1 års reklamationsret fra den oprindelige fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke ny reklamationsperiode.
  • VintageKeeping A/S er ikke ansvarlig for følgende former for tab hos den erhvervsdrivende:
    1. Driftstab eller indirekte tab,
    2. Lønudgifter til eget personale og eksterne omkostninger til håndtering,
    3. Udgifter til ekstern konsulentassistance og rådgiverassistance,
    4. Tab af fortjeneste og/eller goodwill.
  • VintageKeeping A/S forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt.
  • Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
  • Ved brug af reklamationsretten skal du selv stå for forsendelsen af produktet, herunder forsendelsesomkostningerne. Hvis der er en mangel ved dit produkt, har VintageKeeping A/S ret til at forsøge afhjælpning eller omlevering.

Følgende scenarie betyder, at ordren vil blive betragtet som et erhvervskøb:

Angivelse af firmanavn eller CVR/SE/EAN-nummer ved ordreafgivelse på hjemmeside eller til erhvervsafdeling (du må dog gerne få leveret en pakke privat på dit arbejde – benyt da i stedet feltet med alternativ leveringsadresse på hjemmesiden til dette).

§ 8. Mangler og reklamation

8.1 Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

8.2 Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

8.3 Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

8.4 Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

8.5 Varen sendes til: VintageKeeping A/S, Vestre Langgade 43, 8643 Ans

8.6 Har du reklamation over en vare, skal du kontakte vintagekeeping.dk enten via mail på: mail@vintagekeeping.com eller på telefon 86 87 05 00 før varen sendes retur til vores adresse. Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

8.7 Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

8.8 Sammen med din levering, modtager du en faktura, hvorpå det fremgår, hvad du har bestilt. Desuden modtager du pr. e-mail en elektronisk kvittering for dit køb. Faktura eller elektronisk kvittering kan anvendes, som dokumentation for dit køb, hvis forsendelsen er fejlbehæftet og ønskes returneret.

§ 9. Fortrydelsesret / varereturnering

9.1 Du har 14 dages fortrydelsesret når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter du har modtaget din varer. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail (mail@vintagekeeping.com), tlf. (+4586870500) eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i dette dokument. I din meddelelse skal du gøre os opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarlig ind. Vores adresse er VintageKeeping A/S, Vestre Langgade 43, DK-8643 Ans.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for f.eks. vinkøleskabe, større vinreoler m.m.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste kr. 810,- inkl. moms.

9.3 For vinreoler og vintilbehør gælder forbrugeraftalelovens bestemmelser, hvorfor der altid er 14 dages fortrydelsesret, dog undtaget specialfremstillede varer, f.eks. vinreoler i specialmål, som ikke kan returneres og refundering ikke kan finde sted – medmindre varen er fejlbehæftet fra leverandørs side.

9.4 Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

9.5 Varens stand, når du sender den tilbage: Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

9.6 Tilbagebetaling af købsbeløbet: Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

9.7 Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

9.8 Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. BEMÆRK: Du får ikke leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

9.9 Varen sendes retur til:
VintageKeeping A/S
Vestre Langgade 43
8643 Ans

9.9.1 Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

§ 10. Persondatapolitik

10.1 Når du bestiller varer i vores butik, registreres de oplysninger, du selv har afgivet (din og evt. modtagers navn og adresse, kommentar, din mailadresse og hvilke varer du ønsker leveret) og vi logger dit IP-nummer. Oplysningerne registreres i vores database. Dit IP-nummer bruges udelukkende i forbindelse med evt. misbrug.

10.2 Oplysningerne anvendes til at udføre den bestilling, som du har afgivet. Vintagekeeping.dk har adgang til disse oplysninger.

10.3 Oplysningerne fra bestillingerne videregives ikke og vi sender ikke uopfordrede e-mails ud fra disse oplysninger.

10.4 Vi opbevarer oplysningerne i 5 år, idet bogføringsloven stiller krav om opbevaring af regnskabsmateriale i 5 år og derefter slettes oplysningerne. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige hos vintagekeeping.dk er Tina Frost Lindgaard. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på mail@vintagekeeping.com

10.5 Ønsker du at modtage vores nyhedsbrev eller produktnyheder via e-mail, sker dette kun ved aktiv tilmelding.

10.6 Vores website kræver, at cookies er slået til i din browser, men vi gemmer ingen personlige oplysninger i cookies på din maskine. I Internet Explorer slettes cookies under menuen “Funktioner” -> “Internetindstillinger” -> “Slet Cookies”.

10.7 Oplysningerne opbevares ukrypteret i vores database.

10.8 Som registreret bruger har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til os.

10.9 Vi anvender logstatistik på vintagekeeping.dk så vi kan optimere siden løbende.

§ 11. Ophavsret & Varemærkekendetegn

11.1 Indholdet på dette website er ophavsretbeskyttet og tilhører VintageKeeping A/S. Informationerne på dette website, inklusive tekst, billeder og lyd, må ikke anvendes i rent privat anliggende eller der hvor det er specificeret, reproduceres, ændres, kopieres eller gemmes i nogen form. At modificere indholdet på dette website er ulovligt. Lovovertrædelser efterfølges. De til VintageKeeping A/S relaterede varemærkekendetegn som findes på websitet tilhører VintageKeeping A/S og er beskyttet af varemærkeloven. Det er ikke tilladt at anvende VintageKeeping A/S varemærkekendetegn, hverken i papirform, digitalt eller andet medie uden forudgående aftale.

11.2 Vi opdaterer dagligt vores webshop.

§ 12. Manualer

12.1 Monterings- og betjeningsvejledningerne til alle vore produkter er engelsksproget og udførligt illustreret.

12.2 Dog er brugermanualen til Amphora og Vintec vinskabene dansksproget.

12.3 Der kan downloades manualer til flere af vores produkter på de respektive produktsider.

§ 13. Klageadgang

13.1 Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til VintageKeeping A/S på telefon +45 86 87 05 00 (9-15 hverdage) eller på mail: mail@vintagekeeping.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere HER

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

VintageKeeping A/S, Vestre Langgade 43, 8643 Ans
Mail: mail@vintagekeeping.com

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 9. februar 2024.

Oplysninger om webshoppen

VintageKeeping A/S

Vestre Langgade 438643 Ans

Tlf: +45 86 87 05 00

email: mail@vintagekeeping.com

CVR: DK26069424